بررسی بازی Katana Zero
بررسی بازی Katana Zero
در این مطلب می خواهیم به بررسی بازی Katana Zero برای شما کاربران گرامی بپردازیم . قبل از هر توضیحی لازم است بگوییم این بازی و سایر بازی های جذاب در سایت وی جی دانلود به ضورت دوبله فارسی موجود است و شما می توانید برای دانلود بازی های دوبله فارسی به سایت vgdl.ir مراجعه نمایید و دانلود کنید.
Katana Zero نسخهی سامورایی شدهی Hotline Miami است که با روایت داستانی تاریک و درهم، یک گیمپلی سرگرمکننده و خشن درکنار جلوههای صوتی/دیداری شگفتانگیزی که دارد شما را حیرتزده میکند.

یکی از سوژههایی که هر چند وقت یک بار در هنر هشتم مطرح و آثار جذاب و باکیفیتی نیز برمبنای آنها ساخته میشود، کنترل یک سامورایی است که در دست گرفتن کاتانا و درب و داغون کردن یکی پس از دیگری موجودات و دشمنانی که سر مسیرتان قرار میگیرند، مثال آشکارش هم جدیدترین اثر استودیو فرامسافتور یعنی Sekiro Shadows Die Twice است. حالا با هم تصور کنیم که همه این سامورایی و کاتانا بازیها با گرافیک/سرگرمکنندگی بازیHotline Miami، ضرب بالا و دوستداشتنی فیلمهای جان ویک و خشونت فیلمهای Kill Bill میکس شود این جا است که تولد یک بازی شاهکار، چشمگیر و بسیار سرگرمکننده با نام Katana Zero شاهد خواهیم بود.
پس از ۶ سال زحمت کشیدن، جاستین استاندر و تیمش در استودیو مستقل Askiisoft با کشمکشهای متفاوت ساخت یک بازی، در پایان اثری جذاب، شگفتانگیز، مبتکرانه، حسابشده و در آنسوی آن همه این موارد، سزاوار احترام خلق کرده که تا آخرین ثانیه از روایت داستان درهم و تاریکش، دست بازیکنی را که عاشق خود کرده آزاد نمیکند و او را به یک دنیای عمیق، تاریک و جذاب میبرد که پادشاهانش، تفنگ، خون، تاریکی شب، کاتانا، موسیقی الکترونیکی و روشنایی لامپهای نئونی بنفش هستند.
در اسرارآمیزترین شکل ممکن داستان بازی شروع میشود، جلو میرود و به نتیجه دست پیدا میکند. شما یک قاتل معین شده هستید که استفاده از سلاحهای گرم در مسلکش جایی ندارد؛ یک کیمونو را که بقیه کاراکترها آن را «لباسِ حمام» وصف میکنند میپوشد و کاتانای او، بهترین دوستش است.
قهرمان بینشان قصهی ما همچون دیگر کاراکترهای این شکلی که در فیلمهایی همچون LeonThe Professional یا جان ویک مشاهده کردهایم و به آنها علاقه نشان دادهایم ، عادتهای متفاوتی دارد و از یک تعدادی بیماری هم عذاب میکشد، بعد از تمام شدن کارش وقتی به خانه برمیگردد، اخبار میبیند، یک لیوان از چای مخصوصش را میخورد و به خواب میرود؛ هر شب یک کابوس ترسناک میبیند و با روانپزشکش صبح روز بعد، دربارهی آن صحبت میکند؛ او یک قهرمان جنگ است و مدالش را همراه خود همیشه دارد و باید یک محلول ویژه را برای ادامهی زندگیاش تزریق کند که روانپزشکش برای او این کار را هر روز یک بار، انجام میدهد. محلولی که برای ادامهی زندگیاش بسیار لازم است و نقش کلیدی در داستان بازی را برعهده دارد. داستان بازی در شهری مبهم و حزنانگیز است، با نام «منطقهی شمارهی ۳» ادامه دارد؛ مکانی که اثرات یک جنگ قدیمی (که قهرمان داستان هم در آن وجود داشته) کاملا در زندگی مردم احساس میشود و افسردگی و تهیدستی حاصل از آن را در همه شهر میتوانید تماشا کنید. (دانلود بازی pc )
در مراحل اولیه بازی، با گذاشتن پروندههای مختلف قتل در مسیر قهرمان داستان و گیمری که آنها را به پایان میرساند، برای بازیکن تلاش میکند او را شخصیتسازی کند و بعد از گذشت یک ساعت و نیم از تجربهی ۴ الی ۵ ساعتهی بازی، داستانگویی خود را وارد مرحله اصلیاش میکند؛ اینموقعه است که اتفاقات متفاوت و درهم بازی، بر سر راه بازیکن یکی پس از دیگری قرار میگیرند و در پایان و با برطرف شدن مانع، او را برای قسمت دومی که با نقش بستن عبارت to be continued وجودش تایید میشود، با دنیایی از سؤالهای بیپاسخ و تئوریهای متفاوت آزاد میکند.
شخصیتهای گوناگونی درطول داستان بازی معرفی و پرداخته میشوند اما، همهی آنها پرداخت مناسب و مهم قهرمان داستان را ندارند و ممکن است در قسمت دوم، با آنها آشنا شویم و شاهد پرداخت خوبشان باشیم. بازی از یک سیستم انتخاب دیالوگ گیرا و مبتکرانه استفاده میکند و سیستم ذکرشده، سبب میشود تا بتوانید به روش خودتان، شخصیت قهرمان داستان را درست کنید و مسیر داستان را به گونهای که علاقه دارید، مشخص کنید؛ نتیجهی این کار، ارتباط بهتر بازیکن با بازی و مهمتر، ایجادشدن نتایج متفاوت برای پایانبندی داستان بازی است که ارزش از سرگیری بالای «کاتانا زیرو» را به دنبال دارد.

داستان بازی با داشتن عیبهایی در پرداخت تعدادی از کاراکترهای مهم، کمابیش بینقص است و با این روایت داستانی، با این مرحله از داستان، ابهام، تاخیر و گرهگشایی برای یک بازی ساید-اسکرول اکشن، سبکی که آثارش از داستان تنها بهعنوان یک بهانهی ساده برای دلیلتراشی اکشنها استفاده میکنند، موفقیتی بسیار عالی است و باید برای این موضوع تیم سازندهی بازی را تشویق کرد. از داستان بازی که جلوتر برویم، در بالاترین سطح و بهترین فرم ممکن، بازیکن را سرگرم میکند، گیمپلی آن است و لحظاتی دوستداشتنی را برایش ایجاد میکند.
همانطور که قبلا گفتیم، «کاتانا زیرو» اثری ساید-اسکرول اکشن است که حرف اول آن جنگ با سلاح سرد، از تکهپاره کردن دشمنان با ضربههای شمشیر کاتانا گرفته تا پرتاب اشیاء مختلف مانند کوکتل ملوتوف، چاقو، شیشهی نوشابه و حتی گلدان، زده میشود. همین اول بگویم که طراحی مراحل و چینش دشمنان در بهترین حالت ممکن انجام شده و با تجربهی بازی خیلی راحت خواهید فهمید که تیم جاستین استاندر در این ۶ سال از ساخت بازی، مراحل بازی را خیلی خوب، حسابشده و با جزئیات طراحی کرده است. قبلا درمورد استفادهی قهرمان داستان از محلول خاص صحبت شد، استعداد آهسته کردن زمان را به او میدهد و در هر لحظه که بخواهید میتوانید زمان را کند کنید، با تمرکز بالا جنگهای سریع و پر زد و خورد بازی را به پایان برسانید و در موقع الزام، مانند کاراکتر نیئو از فیلمهای ماتریکس گلولههایی که بهسمت شما شلیک میشود را بشمارید و همه، آنها را به شخص تیرانداز برگردانید!
دشمنانتان با هر ضربه شما میمیرند؛ البته که این موضوع برای شما هم صدق میکند و با گرفتن یک ضربه مرگ سامورایی بینامتان را شاهد خواهید بود و به کمک چکپوینتهای مختلف بازی که در آغاز هر مرحله ثبت میشوند، با هربار مردن ریتم بالای بازی کاهش نمییابد و تجربهی اثر برایتان آنقدر لذتبخش خواهد بود که مرگها و شروعهای مجدد مرحلههای بازی هم مانعی را سر راه لذت بردنتان نمیتوانند قرار بدهند. دشمنان بازی تنوع بالایی دارند و با حضوری دلربا و هیجانآور، مبارزاتی پر تبوتاب را ایجاد خواهند کرد. مختلف بودن دشمنان عمق خوبی به مراحل بازی میدهد و روبهرو شدن با هرکدام از آنها نیازمند برنامهریزی و داشتن یک سیاست خوب است؛ مثلا تعدادی از دشمنان با سپر به شما حمله میکنند و برای کشتنشان باید از پشت بهشان ضربه بزنید یا بقیه دشمنان شمشیرزن میتوانند ضربهی شما را بیاثر کنند و دردسرساز برای شما شوند.